Edirne Karaağaç
Tren İstasyonu, karaağaç kasabasının da bulunan Osmanlı Sultanlarından II. Abdülhamit tarafından yaptırılan tren istasyon binasıdır. Edirne Tren
Garı olarak inşa edilmiş olan bina şuan Trakya Üniversitesi Rektörlük Binası olarak kullanılır.
İstanbul'daki Sirkeci Garı örnek olarak yapılmış gar binalarından birisidir. Şark
Demiryolları Şirketi adına Mimar Kemalettin Bey tarafından neoklasik üslupta inşa
edildi. Üç katlı, dikdörtgen planlı ve 80m. uzunluğunda bir yapıdır. İstanbul'u
Avrupa’ya bağlayan demiryolunun en önemli istasyonlarından birisiydi. 24 Temmuz 1923 tarihinde imzalanan Lozan Antlaşması'nda Karaağaç, Bosnaköy ile birlikte Yunanistan'ın Batı Anadolu'da
yaptığı tahribata karşılık, savaş tazminatı olarak Türkiye'ye verildi. Böylece
yeniden Türk sınırlarına giren Karaağaç İstasyonu, 14 Eylül 1923 günü
Yunanlardan teslim alındı ve 1930'da işletmeye açıldı. Ne var ki Rumeli
demiryollarının büyük bölümü ülke sınırlarının dışında kalmıştı ve trenler
İstanbul’dan Edirne’ye ulaşmak için Yunanistan'a girmek zorunda kalıyordu; bu
yüzden yeni bir demiryolu hattı inşası başlatıldı. Ağustos 1971'de,
Pehlivanköy-Edirne arasındaki yeni demiryolu hattının açılması ve kent içinde yeni gar binasının hizmete girmesinden sonra Kaarağaç İstasyon Binasının
önündeki raylar söküldü. Yunanistan sınırına 4 km uzaklıktadır. Edirne’ye oranla yüksek bir
mevkide bulunması, orman ve nehirlerle çevrilmiş olması sebebiyle Edirne
merkeze oranla özellikle yaz aylarının daha serin geçmesi ve şehre yakın olması
nedeniyle bir sayfiye yeri olmuştur. Kaynaklarda Karaağaç'ın bir Rum köyü
olduğu, Edirnelilerin yazlık evlerinin bu köyde bulunduğu ve köyün o zaman
için, çevre halkı tarafından mesirelik ve eğlence bölgesi özelliğini taşıdığı
anlatılmaktadır. İstanbul’a uzaklığı yaklaşık 240 Km’dir. Şimdiden iyi gezmeler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder